miercuri, 26 mai 2010

Viata, intre glorie si efemer

Viata, intre glorie si efemer

Iluzia fericirii vietii este pasul prin care cu totii am trecut, unii mai devreme (cei saraci cu duhul) , iar altii mai tarziu, mult prea tarziu( cei care-au supravietuit degeaba). Asta pentru ca cei mai multi dintre noi nu ne cunoastem scopul sau ( pentru cei preafericiti ) scopurile in viata pe de-o parte si pe de alta parte pentru ca ne traim vietile ca pe niste iluzii comerciale si efemere, uneori dandu-ne seama de minciuna fericita in care ne scaldam sufletele, alteori mintindu-ne cu buna stiinta si asta din diferite motive, cel mai cautat si popular fiind lasitatea. Lipsa vointei de putere de a trai realitatea si frumusetile ei reale ( mai ales natura) ne transforma in zombi clasici, furand vietii gloria..terfelind-o in efemer!
Nu o data am intalnit oameni trecuti de o etate anume care si-au uitat scopul in viata (asta dac-au avut vreodata unul) si care incercau asemeni pestelui pe uscat sa-si soarba fericirea inuman de putin oxigenata intr-o perioada ”mai inteleapta” a existentei lor si care incercau sa compenseze egoismul si prostia lor cu falsa experienta de viata si imitatie ieftina de eroism. Sa nu ajungeti niciodata asa, NICIODATA!
Viata se traieste acum, aici, viata se invata aici, acum..imi trece prin minte acum, ca de multe ori dealtfel, o melodie care indeamna la activitate imediata, care trezeste cel putin in mine putinul de vointa si de atitudine : Right here, Right now! Bineinteles si clipul acestei melodii este haios, plin de invataturi si ironii care mai de care mai subtile..vi-l recomand! Fatboy Slim!
Normal si inevitabil vine intrebare, bine, dar atunci care este scopul vietii? Si raspun tot eu in aroganta mea de zeu bucurestean( sau olimpian, ma rog) : nu exista asemena lucru, n-a existat si nu va exista in veci! Scopul vietii ni-l facem fiecare, in parte, intr-o parte anume a mintii, caci fiecare are scopul lui, dar sa nu fie malefic, distructiv, negativ, plin de rautate si dominare, caci atunci fericirea va va fi iluzia perfecta.
Omul mare lenes din fire va alege mereu calea raului, calea soft, banal de usoara inspre atingerea scopului, calea binelui insa, cea grea si durabila, sanatoasa si care de multe ori tine o viata nu este preferata, ea este doar pentru cei rabdatori, puternici, iubitori de natura si oameni adevarati, integri! Folosesc adeseori conceptul ”oameni adevarati” si poate va intrebati ce-i acela un om adevarat? Am sa va raspund in momentul ce urmeaza ; oamenii adevarati sunt cei spre care trebuie sa tindem si pe care nu trebuie sub nici un chip sa-i pierdem odata ce i-am intalnit. Este imposibil sa nu-ti dai seama in noianul fara sfarsit, banal si ipocrit al societatii, de valoarea reala a unui om atunci cand il cunosti mai bine. Ei sunt foarte rari, dar nu imposibil de gasit ; eu personal cunosc astfel de oameni, dar cati la numar? Sa zicem asa: din cele 500 de numere de telefon din utilul, dar foarte nocivul mobil, plus alte o mie din cele pe care le-am tot pierdut din neatentia mea sau a altora(clasic deja, fiecare a pierdut un mobil cu tot cu numere o data-n viata, daar cine stie, poate chiar trebuia), plus alte cinci sute de persoane ce s-au perindat prin scena vietii mele, simpli actori de teatru mic, se aduna in jur de 2000 de persoane grosso modo! Din tot acest amalgam de cunostinte, prieteni, falsi prieteni, dogi si doage, dintre care multi mi-s dragi si multe drage , pot spune c-am avut onoarea, deci norocul in adevaratul sens al cuvantului sa cunosc si ”inca”sa cunosc 10 oameni adevarati care prezinta urmatoarele caracteristici : sunt buni prin nascare, adica sufletul lor nu doreste si nu va dori raul nimanui, sunt loiali si te ajuta atunci cand ai nevoie nu cand au ei nevoie de ceva, prezinta cu totii urme de inteligenta, deci evolueaza odata cu ei insisi si cu mine, sunt constanti in relatie si nu au apucaturi exagerate-juvenile de tipul imi iau jucariile si plec, ma cunosc si ii cunosc destul de bine si ne place asta, ne respectam unii altora valorile, avem sentimente sincere, nealterate de batranul timp, unii fata de ceilalti! Acesta este omul adevarat in conceptia mea; procentul de 0,5 % de astfel de fiinte cunoscute de mine reprezinta un mare castig, iar procentul in sine este foarte mare facand parte din gloria vietii mele . Si ca sa fiu sincer cu dumneavoastra sunt un mare, mare norocos!
Nu va lasati prada iluziei fericirii, fiti obiectivi cu scopurile si realitatile in care convietuiti, iar asta cat mai devreme pentru a atrage binele de partea voastra si a alunga dezamagirea iminenta iluziei fericirii. Sa nu uitam ca binele atrage bine si viceversa, o banala lege a firii, banala, ca multe alte legi nescrise, dar ignorate din lipsa de evolutie, din lipsa de glorie a vietii!

Niciun comentariu: