luni, 8 iunie 2009

Sunt Prometeu din limba greaca

Ii parasesc pe toti acum
Si ei ma parasesc pe mine,
Ma ispiteste un alt drum;
Purced hulpav, fara rusine!

Regrete multe n-am sa am
Afara poate doar de unul,
E rana veche ce-o saram
Cum fumul chinuie tutunul!

E visul negru si tacut
Ce-ti fura tineretea,
E gandul timpului trecut
Ce iti grabeste batranetea!

Traiesc atunci si-s suspendat:
Acesta e pacatul meu!
Carari ce slobod le-am umblat..
Eram cornut, crezand ca-s leu!

Privesc in urma fara pas
Si totusi lacrimi ma ineaca,
Cata tristete mai revars..
Sunt Prometeu din limba greaca!

Sunt hotarat sa-mi port amarul,
Cu dragoste l-am impletit!
Ma adanceste ca stejarul,
Intr-un pamant ce-a-nebunit!

Sa imi doresc eu suferinta,
Slavind cu dor noptile negre?
Dar cine are trebuinta
Sa piara inecat in seve?

Cine voieste despartirea
De dragostea ce-l inconjoara?
Isi tot alinta nemurirea,
Dar oare el n-are sa moara?

Niciun comentariu: