luni, 15 decembrie 2008

Nu-mi luati placerea de-a gandi

Nu-mi luati placerea de-a gandi
Prieteni vechi ce ati fraternizat cu noii,
Degraba comisii vor sosi
Cu totii infruntand rusinea ploii !

Ce ma sustine si m-aproba
Tocmai ea, ce spala de pacate lumea,
A pielii mele uda roba
Degraba a portii suflet inchidea !

Nu-mi cenzurati grauntele de cer
Ce-l vad a omului scapare,
Unde epic privea Homer
Printr-o orbire sclipitoare !

Lasati-mi fruntea sloboda sub tample
Si nu-ngraditi a soartei daruri sfinte,
Este palnia ce sufletu` mi-l umple ;
Prin crestet inima s-alinte !

Sa nu patesc ca alti flacai
Ce i-a rapus usor doctrina,.
Un trup prea mic, il el dulai;
De tineri le-au ascuns lumina !

Dar eu sunt otelit, prieteni dragi,
Ce poate cenzura un suflet ratacit ?
Oricat il rupi,oricat il tragi...
El nu-i aici, caci niciodata n-a venit !

....................................................

Niciun comentariu: